با محصولات ترمیم و صافی مو بیشتر آشنا شویم!

با محصولات ترمیم و صافی مو بیشتر آشنا شویم!


در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مواد ترمیم کننده مو آشنا کنیم و فرق آنها را با یکدیگر مشخص نماییم:
1-  بوتاکس مو: 
احتمالا تاکنون نام بوتاکس را برای رفع چین و چروک پوست شنیده اید، جالب است بدانید که بوتاکس برای مو هم وجود دارد، بوتاکس ماده ی احیا کننده مو است که تنها در درمان بازسازی  عمیق مو عمل می کند و اگر قصد صاف کردن موهای خود را دارید به هیچ وجه این گزینه شما را راضی نخواهد نمیکند. بوتاکس درجه بالاتری جهت بازسازی مو نسبت به کراتینه دارد و آسیب و عوارض استفاده از آن کمتر از کراتین است. بوتاکس مو برای هر نوع مو در اشکال مختلف اعم از  صاف، بلوند، مجعد، ضخیم یا کم پشت مناسب است و هم چنین در درمان موخوره مو نیز استفاده می گردد. همچنین لازم به ذکر است روش مصرف بوتاکس مو خیلی آسان تر از کراتینه مو است.

2- کراتین مو:
 یکی از گزینه های معروف ترمیم مو، کراتین موست که طرفداران زیادی دارد. در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که کراتین نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در موهای شما وجود دارد تشکیل دهنده ساختمان مو است و در اثر رنگ کردن مو یا دکلره کردن به این ساختار آسیب می رساند و با روش صحیح کراتینه کردن مو، این ساختار تا حدودی بازسازی می گردد. اما نکته ای که باید در مورد کراتین کردن مو لازم است بدانید این است که کراتین به تنهایی امکان صاف و لخت کردن موها را ندارد و وظیفه ی این ماده به تنهایی احیا و بهبود موی شماست. مسئله ای که به اشتباه در بازار رایج شده است این است که اکثریت جهت صاف و لخت نمودن مو از این ماده استفاده می کنند اما باید این را بدانید که این ماده موهای شما را لخت و صاف و ابریشمی می نماید مواد صافی در کنار آن وجود دارد که سبب می شود امر احیا کنندگی آن کمتر شود. پس اگر فقط قصد احیا کردن موهای خود را دارید توصیه می شود از کراتین صدرصد احیا یا مواد دیگری مانند بوتاکس و ... استفاده کنید و  اگر فقط قصد صاف و ابریشمی نمودن خود را دارید کراتین نمی تواند تضمین کننده صدرصدی این موضوع باشد.
کراتین مو
 این ماده همانطور که می تواند مفید و کارآمد باشد دارای عوارضی همچون آلرژی یا حساسیت در پوست شما و ریزش و نازک شدن موها نیز می باشد. استفاده مداوم از این ماده به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

3-   ریباندینگ یا صافی ژاپنی:
 صاف بودن و ابریشمی بودن موهای خانم ها یکی از دغدغه های همیشگی است که برای انجام آن همیشه به دنبال راه حلی قطعی هستند اما باید این را در نظر گرفت که اکثریت مواد صاف کننده مو خود آسیب شدیدی به ساقه های مو و ساختار آن وارد می نماید. پس قبل از انتخاب هرگونه ماده صافی ابتدا در رابطه صاف کردن موهای خود را دارید گزینه ی مناسبی برای شماست اما این ماده معایب زیادی دارد که مهمترین آن آسیب رسیدن شدید به مو است در صورتی که توسط افراد آشنا به این مواد صورت نگیرد.
ریباندینگ مو
4- اولاپلکس یا پلکس تراپی:  
ماده جدید دیگری از خانواده پلکس ها را در کنار خود داریم که به تازگی در بازار ایران وارد شده است و فرق این مواد با کراتین و بوتاکس این است که شما با استفاده از آنها در رنگ و دکلره خود می توانید از آسیبی که رنگها و دکلره ها به موهای شما وارد می کند، جلوگیری کنید البته تنها وظیفه ی این خانواده این نیست و در مواردی مثل کراتینه کردن مو نیز قابل استفاده می باشند به این منظور که شما در هنگام کراتینه کردن مو با استفاده از پلکس می توانید درصد احیای موی خود را بالا ببرید. اما اگر اکنون موهای شما آسیب دیده است می توانید از این ماده استفاده و با یک بار مصرف پلکس تراپی تمامی آسیب های موهای خود را از بین ببرید.
اولاپلکس مو

Comments

Popular Posts